Merkpositionering

Merkpositionering is het werken aan het veroveren van een plaatsje in het hoofd of zelfs het hart van uw (potentiële) klant.
U poogt daarbij voor uw merk of organisatie een unieke plek in te nemen, die zoveel mogelijk afwijkend is van de plek van uw concurrenten.

Een goede en heldere merkpositie geeft duidelijkheid over uw organisatie (waar staan we, wat doen we, hoe doen we dat) en geeft het merk een herkenfactor: de markt herkent uw merk of bedrijf - wáár zij dat ook tegenkomt én heeft er direct het juiste gevoel bij. De merkpositie is het gevolg van de uitgezette marketing-strategie, waarin o.a. uw ideale klant en uw Unique Selling Point zijn gedefinieerd.

Er wordt wel gezegd, dat merkpositionering "de brug is tussen marketing enerzijds en communicatie anderzijds".

Vragen die beantwoord worden door de merkpositionering zijn onder anderen "waarom kiest de klant voor ons" en "wat onderscheidt ons van de concurrent".

Graphipedia wordt mede mogelijk gemaakt door:


Copyright ©2019-2024 Graphipedia.